NYT SKEMA ER UDE!//

Update fra den sindssyge varme

Kære alle!

Jeg har endnu engang være så travl optaget af at nyde nuet og helt glemt at blogge. Bestemt ikke fordi jeg ikke har noget på hjerte – tværtimod! Jeg oplever så meget hver evig eneste dag, at jeg faktisk burde blogge en del mere..

Lige nu ligger jeg på hotellet i Perth, Australien, hvor klokken lokalt er 18:30. Jeg bliver hentet om halvanden time, hvorefter turen går hjem til Dubai på en 11 timers lang natteflyvning. Vi har haft det så sjovt på flyvningen herned, og har virkelig været heldig med mit crew. Vi griner og griner, og har bare haft en ret god kemi. Så turen hjem bliver helt sikkert god, og jeg ser frem til at komme tilbage til varmen. Jeg skal nemlig på ferie i Danmark på fredag, så der er en masse ting jeg skal nå at se og gøre inden. F.eks. vaske tøj. Opdagede at jeg absolut INGEN rene underbukser havde inden min tur til Australien, så måtte hurtigt købe nye, inden turen gik mod lufthavnen. Typisk mig!

KØBENHAVN

Som sagt var jeg for nyligt på en flyvning hjem til København. Jeg var så spændt at jeg knap sov dagen inden. Jeg kunne se i systemet at de fleste af mit crew aldrig havde været i Danmark før, så jeg sendte alle en mail med informationer om ting de kunne lave, og de blev alle meget begejstret. De fleste fik f.eks. set den lille havfrue og spist en hotdog med remoulade!

Jeg ankom til hotellet hvor Hans Jacob ventede, og inden jeg fik set mig om, kom Julie også susende forbi. Vi kørte ud i det blå og fik os et par drinks i solen. Vejret var nemlig helt perfekt! Julie smuttede og Chris kom til, og vi mødte far på Islands Brygge til en øl! Så dejligt at jeg kunne nå både at se familie og venner på mit lille ophold. Aftenen blev brugt på at drikke drinks med drengene, og en lille dans blev det vist også til. Hans Jacob boede hos mig på hotellet, og da jeg vågnede op næste dag, kunne jeg se at der desvære var sket en episode i Dubai lufthavn, som gjorde at min flyvning blev udsat 4 timer. Gode råd var dyre, så Hans Jacob og jeg skyndte os ned for at leje en cykel, og så cyklede vi ellers ud i det blå. Det savner jeg virkelig. I Dubai kan du ikke cykle nogle steder. 1. fordi der ikke er cykelstier eller fortorv. 2. fordi det simpelthen er for varmt! Heldigvis passer Olof rigtigt godt på min cykel mens jeg er væk, så når jeg en dag kommer hjem igen (hvis jeg altså nogensinde gør), så er min cykel stadig der.

IMG_2862                                                                       Daddy cool <3

Flyvningen hjem til Dubai gik super godt, og jeg nyder virkelig at have flyvninger hvor der er danske gæster med, for de forventer absolut ikke at der er danskere ombord, så vi får altid en sludder om hvor de skal på ferie, men også om livet i Dubai. Danskere er jo kendt for at være godt nysgerrige, så hvad skal en 6 timers flyvetur ellers bruges på? Man kan ligesågodt sludre hele vejen!

DUBAI

Livet i Dubai går godt. Som i virkelig godt. Jeg har netop fået min bil, som jeg har venter i hundrede år på. Der var en masse problemer med mine kort som jeg troede jeg havde tabt, og en del problemer med min underskrift. I Dubai skal man nemlig skrive sin underskrift mindst 90% som den første underskrift du skrev i banken, og det anede jeg ikke. Så jeg skrev bare en del krudseduller og det godkendte de altså ikke… 3 gange! Så jeg skulle frem og tilbage til bilhandler, banker osv. Jeg har to forskellige banker hernede, og de ligger selvfølgelig ikke samme sted, og arbejder overhovedet ikke sammen. MEN! Endelig kom min bil! En ordentlig kasse af en bil. Jeg har anskaffet mig en Jeep Grand Cherokee fra 2011. Et ordentligt skrummel, men jeg skulle altså have mig en stor bil, nu hvor priserne er en del lavere end hjemme. Hjemme ville samme bil på hvide plader koster over 1.000.000 (1 million!!!!), men bare rolig mor – det har jeg altså ikke betalt! Bilen er super fin og velholdt, og sælgeren gik meget op i at det altså er en monster bil. Det fandt jeg ud af. Jeg er vandt til en Seat Mii med 1.0 motor og 69HK, så skiftet til en 4,7 V8 motor med 400HK kunne mærkes da jeg kørte fra forhandleren. Heldigvis må man ikke køre hurtigere end 120km/t i Dubai, og bilen bibber som en gal når man kører hurtigere – så det skal hvert fald nok på minde mig om at slappe lidt af med speederen!

Hvorfor i alverden har jeg så købt en bil tænker i nok? Jo, den er ganske simpel. For at være uafhængig. Dubai er meget indviklet med transport. Taxi findes, og de koster næsten inGenting. Men i længden er det besværligt og også dyrt når man kører taxi 2-4 gange om dagen. Desuden har jeg en del venner rundt omkring i Dubai, som selvfølgelig alle bor forskellige steder. Så for at gøre mit liv lidt nemmere, har jeg anskaffet mig en bil. Som flere af jer nok ved, var jeg kærester med Olof da jeg ankom her. Det er jeg jo ikke mere, så derfor er mine planer også ændret lidt. I starten ville jeg være her 6-12 mdr og derefter rejse hjem igen. Men nu hvor tingene har ændret sig, kan jeg for første gang i mit liv sige, at jeg følger mit hjerte, hvor end det så tager mig. Skulle jeg møde en ny kæreste, venner for livet eller noget helt andet, som tager mig et andet sted i verden – så har jeg intet som holder mig tilbage. Derfor skulle jeg da også have mig en bil. Du lever kun én gang. Det er virkelig blevet mit ‘motto’. Kom afsted, følg dine drømme og lev livet. Så garanterer jeg for at du bliver glad, uanset hvor cliché det end må lyde.

NEWCASTLE / PERTH

Efter min rejse hjem, skulle jeg tilbage til Dubai for at arbejde igen. Min ferie startede 19/8, og indtil da, havde jeg flyvninger til Newcastle, Perth og Amman. Amman var kun frem og tilbage (turnaround), men de to andre var med hotel og tid til at opleve.

I Nerwcastle ankom vi sidst på eftermiddagen, og hele hotellet summede af liv allerede ved ankomst – de afholdte nemlig et stort britisk bryllup. Det er sjovt at se hvor meget anderledes de engelske damer dresser sig op til en fest – det er en del anderledes end de danske. Til den lidt mindre gode side. Haha, Jeg smuttede alene ud til lidt shopping, og mødte sidst på aftenen en smule af de andre crew, og vi fik os et bar drinks og en god middag. Jeg er vild med måden vi hygger os samme på, på vores layovers. Vi har jo aldrig mødt hinanden før, og turen til Newcastle er kun 7 timer lang. På de her 7 timer skal man finde sine ‘venner’, for det er altså dem man hænger ud med resten af sit layover. Jeg spiste middag med purseren (Purseren er chefen for kabinen), en fyr fra første klasse og en pige fra businessclass. I Newcastle bor vi på et helt almindeligt hotel, men da jeg kom til mit værelse, skulle det vise sig ikke at være så almindeligt alligevel. De har nemlig 3 temaværelser, og min dør havde skiltet WILD WEST! Billederne herunder taler vist for sig selv:

HELE mit værelse var så gennemført i western stilen, at selv mit badeværelse var lavet som et fængsel fra det vilde vest. Jeg må indrømme at det var en af de bedste senge jeg nogensinde havde sovet i. Uden tvivl!

PERTH Australien havde jeg glædet mig meget til. Jeg var i Sydney forrige måned, og elskede det. Så nu skulle turen gå til vestkysten, og det skulle vise sig at blive en af de sjoveste ture jeg har haft indtil videre! Vi fløj airbus a380, og var 24 crew afsted plus cockpit. Turen tager knap 11 timer, med 1 1/2 times sovepause derned, og 2 timer på vejen hjem. På vores airbus er crew rest området meget lille, og  man nærmest kryber ned i køjen.
emirates-airbus-a380-crew-rest

Billedet er fra google, men det er faktisk fra et Emirates fly. Som I kan se, findes der 9 køjer. Der findes desuden et ekstra rum med kun 2 senge, som er forbeholdt cockpit personale. Det er meget forskelligt hvor længe vi kan sove ombord, og alt sammen afhænger af flyvetid, og hvilken form for service vi har på ruterne. Vi deler altid pauserne op i 3 pauser, og inden du møder ind til din tur, ved du altid hvilken dør du har ansvaret for ombord, og på den måde også hvilken pause du har. Så har man første pause, kan man altid lige være længe oppe dagen inden en flyvning, for man skal alligevel sove nærmest lige efter man møder ind. Har man sidste derimod, skal man være godt udhvilet, men man ankommer så også på hotellet og er klar til at udforske, for man har nærmest lige sovet ombord. Meget smart! :-)

Men jeg kom ekstremt godt ud af det med en fyr fra Serbien som hedder Ogi, og tilsammen fik vi et ret godt forhold til purseren på denne tur – en herre fra Lebanon. Vi sludrede, grinede og jokede stort set hele turen, og selvom det var en natteflyvning, fløj tiden afsted. Purseren arbejder i første klasse ovenpå, og det er egentligt sjældent at de kommer nedenunder i economy, men ham her kom altså for at sludre med Ogi og jeg! Jeg har aldrig haft så meget fis og ballade, og det er et under at alle vores gæster ikke vågnede. Da vi ankom i Perth, ville vi alle mødes i baren for en middag og et par drink. Vi endte med et blive 8-10 stykker, inklusiv to piloter. Det er så hyggeligt når de gider hænge ud med os andre – så får man altså et helt andet forhold til sine kollegaer. Purseren, Ogi & jeg ville tage i byen, men det skulle vise sig at være umuligt. I Perth lukker alle restauranter klokken 19, og barer og værtshuse kl. 22-23 – inklusiv hotellets bar. Så ikke meget fest blev det til, men så kunne man jo være frisk til dagen efter.

Dagen startede med morgenmad, og de af os som tilfældigvis spiste sammen, endte med at aftale en sightseeing tur sammen. Så Ogi, jeg og 3 andre tog på by rundtur. Vi fik shoppet en masse, og set lidt kultur. Vi tog til Kings Park hvor der er en virkelig smuk udsigt ud over hele Perth. Vi var super heldige med vejret, for regnen kom først i dét vi kom tilbage til hotellet. Perfekt! Lige i tid til en lur, og så var vi ellers klar til 11 timers flyvning hjem til dk.

IMG_3172IMG_3173IMG_3143

HVAD SKETE DER MED DEN NYE LEJLIGHED!?

Som flere sikkert har læst, skulle jeg pludselig flytte ud fra luksustilværelsen fra hotel, og til en fast lejlighed. En lejlighed med roommate, hvor vasketøjet og rengøringen ikke blev gjort automatisk, osv osv.

Jeg flyttede ind, og fik faktisk indrettet mit værelse helt okay. Det er værelset på billederne her: IMG_3109IMG_3111IMG_3110

Eneste minus ved det her værelse, var at der var et stort problem med aircondition. I lejligheden er alt aircondition styret fra A værelset – altså ikke fra mit. Så min roommate kan styre min AC, og det er egentligt lidt irriterende. Han er en super fin fyr med pakistansk/canadisk baggrund, men det er altså bare upraktisk ikke at kunne styre den selv. Udover dette, var der utroligt fugtigt på værelset, og det virkede en smule muggent. Jeg klagede, og der er nu blevet taget hånd om det. Vi har nemlig netop fået en mail om vi skal flytte igen, og denne gang er jeg virkelig heldig! Jeg flytter til Sahara Tower, som er et af de mest centrale bygninger vi har i hele firmaet. Jeg er super glad, og flytter allerede på søndag når jeg kommer hjem fra ferie i DK.

Jeg har indhold til tusinde indlæg mere, men jeg tænker at det må være nok for nu – og så skal jeg altså være bedre til at få skrevet! <3