LONDON BABY! //

Besøg af bedste ven – FØDSELSDAG//

Yaaaay! Endelig fik jeg besøg hjemmefra! I forstår slet ikke hvor meget jeg havde glædet mig til at Hans Jacob skulle komme. Vores historie går snart 11 år tilbage, og vi har lavet de vildeste ting sammen. Han er min bedste ven, min bror, min soulmate – min alt. Uanset hvor fløde det lyder, så er han virkelig min bedste ven! Vi har så mange historier sammen, og jeg var helt sindssygt glad for at han ville komme og fejre min fødselsdag med mig.

Når tingene ikke går som planlagt

Okay. Jeg havde booket billet til ham, fra København til Dubai, via London. Hans Jacob er ikke vandt til at rejse alene, og stort set alle rejser har vi gjort sammen – og han har slet ikke været udenfor europa. Så det var en vild tur! Jeg var i Bangkok og ville lande i Dubai 3 timer før ham om morgenen, og det var tidsnok til at hente en lejebil og hente ham i lufthavnen…. Sådan skulle det så bare ikke gå.

Jeg tjekkede telefonen lige inden afgang, og Hans Jacob havde skrevet han har var blevet pillet af flyet fordi det var overbooket, og han er blevet ombooket til Qatar Airways via Doha, men ville lande i Al Maktoum airport. Det er i totalt modsatte ende end den anden lufthavn, men jeg er glad for at han klarede hele ombookningen alene i lufthavnen, med lidt hjælp fra vores ven Mathias. Puha.

Nå, men da jeg lander, skynder jeg mig hjem for at smide min kuffert og hente alle mine ID-kort til bilen. Der er bare ét problem. Jeg kan ikke finde mit Dubai kørekort eller mit Dubai ID. Dubai ID skal du bruge over alt. Det er nærmest som sygesikring, bare meget mere vigtigt. Så jeg skynder mig tilbage til hovedkontoret hvor jeg lige har afleveret min jakke til rens, for så må kortene jo være i den jakke. Jeg husker nemlig at jeg tog kortene med til Bangkok, for på den måde at være klar. Ankommer til renseriet en time efter jeg afleverede jakken, og den var allerede kørt væk. De renser 12.000 uniformsdele hver evig eneste dag, så de har pænt travlt. Nå. Hjem med taxa igen. Jeg måtte jo have de skide kort derhjemme. Panikken bredte sig, for hvordan fanden skulle Hans Jacob kunne finde helt ind til mig? Jeg kunne ikke finde det. Jeg prøvede at ringe til bilfirmaet, for at høre om min opholdstilladelse og danske pas var nok. Det var det ikke. Når jeg har opholdstilladelse, SKAL jeg have alle mine Dubai iD kort. Jeg fik en god idé. Jeg har nemlig to pas. To danske pas, og kun den ene har visum. Så jeg tænkte at jeg med det danske uden visum og mit danske kørekort, kunne leje en bil som en turist. Så afsted til lufthavnen. Jeg havde fløjet hele natten og var skide træt, men det skulle bare lykkedes. Personalet i lufthavnen grinede blot af mig. Selvfølgelig kunne jeg IKKE gøre det. Det lykkedes ikke. Så måtte sende en sms til Hans Jacob med detaljerne om hvor jeg boede, og bede ham på en eller anden vis, at tage sig til byen. Jeg faldte i søvn hjemme, og vågnede helt forvirret og ringede ham op. Han var 5 stationer væk fra mig i metroen. Jeg kunne slet ikke forstå at han lige selv klarede at finde ud af det. Altså ikke at han er dum, overhovedet. Men han er altså ikke vandt til det, og byen Dubai er ikke den nemmeste at bevæge sig rundt i. Endelig forenet, godt trætte og klar til 10 dages sjov!

imageUanset hvor mange dage, uger eller måneder vi ikke har set hinanden, så er alt som det plejer når vi ses. Dét er rigtige venner!

En enkelt nat ude …. eller 3?

Første aften skulle vi selvfølgelig feste, og jeg tog ham med på Casa De Tapas. En lækker spansk restaurant som både er bar og mad, og som giver os alle 50%.. (det kan vi lide). Her mødte han et par af mine Dubai venner, og vi endte med en virkelig sjov bytur allesammen sammen.

Jeg skulle flyve i perioden jeg havde besøg, så Hans Jacob skulle hænge lidt ud med sig selv, og hjemmefra havde han sagt at han da bare tog til poolen eller sådan noget.. Det skulle vise sig at være nærmest umuligt. Der har nemlig været omkring 50 grader alle dage han har været her, så det er umuligt at gå udenfor. Men han klarede det, og faktisk hookede han op med en af mine venner, som var så sød at tage ham med til en fest. Det er virkelig cabin crew livet. Man møder hele tiden nye mennesker, og skaber venskaber og forbindelser virkelig hurtigt!

Resten af ugen blev brugt på sol, sommer, strand, shopping og på at jeg viste rundt i min nye by. Vi lavede en del turistede ting, og havde det generelt bare skide sjovt. Et par enkelte byture blev det også til. F.eks. en pop-up fest i marinaen, men den mest fantastiske udsigt! image

imageimageimage

Vi skulle i byen igen, men havde ikke rigtig noget at tage med. Så vi skrev til min kammerat Alejandro som Hans Jacob var ude med dagen inden, og han var selvfølgelig klar. Vi skulle bare lige finde en forfest. Igen – cabin crew livet er udelukkende omkring kontakter og forbindelser, så gode råd var dyre. Jeg havde matchet med en kollega på Tinder noget tid inden (ja det bruger man altså hernede), og vi havde skrevet lidt sammen. Jeg skrev at vi skulle i byen, og om han ville med. Det ville han gerne, og han synes vi skulle komme til ham for en lille fest inden. Hmm, jamen så gjorde vi da det. Hans Jacob og jeg ankom, og vi inviterede Alejandro, som sagde han kom med en ven. Da han ankommer, viser det sig at hans ven også er fra Tinder, og de først mødtes en time inden. Hahahaha. Det er åbenbart sådan man gør hernede. Men vi havde en virkelig sjov aften allesammen, og endte på en bar hvor de spillede livemusic og hvor vi bare dansede hele natten. Efterfesten blev på mit hotel, og vi havde det bare generelt sjov hele natten. Tænk hvor mange fantastiske mennesker man kan møde, blot man tager chancer og giver lidt slip på sin danske tryghed og skeptiske sind.

En lille del af Dubai som ikke er guld og glamour …..

Jeg havde sat mig for at vise Hans Jacob en lille del af Dubai, som man normalt ikke ser. Nemlig den gamle bydel, men det originale gamle Dubai. Her er havnen hvor de små træbåde kommer ind om morgenen med råvarer og ting der skal sælges i løbet af dagen, de mange små gader med de smukkeste små moskeer, hyggelige butikker og et folkefærd som minder om en blanding af hele verdens befolkning. Vi tog metroen ned til bydelen, hvor den populære Gold Souk findes. Der er en lang gade med en million butikker som sælger guld og smykker, men også med en million sælgere som prøver at sælge tøj og ure fra små baggårde og butikker skjult væk fra gaden. image

imageimageimage

Nede ved bydelen, kan man krydse vandet, eller Creeken som de kalder det. Det koster bare 1 dirham (1,8,-) og tager blot få minutter. På anden side findes en ligeså fin gammel bydel, men en masse små snoede gader, butikker og sælgere. Vi havde en virkelig dejlig tur, og det var skønt at se, at Dubai ikke blot er glamour og store bygninger og natklubber. Selvom klokken var sen aften, sagde temperaturen langt over 35 grader, og det kunne mærkes. Hold nu kæft hvor er det altså bare varmt, når luftfugtigheden ligger på 50-90%!

Hurraaaaa – det er min fødseldag!

Okay. Jeg fyldte år 17. juli, og dagen inden skulle jeg flyve. En tur til Beirut, frem og tilbage. Jeg ville lande 01:00 om natten på min fødselsdag, og have hele dagen fri.

Afsted kom vi, og jeg fik fremstammet at der var min fødselsdag senere når vi ankom tilbage til Dubai. Da vi endelig lander – en time forsinket, kalder Purseren (kabinechefen) os alle op i first class kabinen. Altså som i alt personale, inklusiv cockpit. Hun starter mødes med at fortælle at vi alle ved at der er sket en episode ombord idag, som vi bliver nødt til at diskutere inden vi forlader flyet. Hun siger tak for alles indsats i situationen, og beder alle tænker over deres indsats.. Jeg tænkte straks at der havde være en medical case eller noget, men hun beder derefter min supervisor om at fortælle, for han havde åbenbart observeret hvad der var sket .

OG så brød de alle ud i sang… Som i fødseldagssang for mig.

Jeg blev så flov. De tog virkelig røven på mig! Sikke en flok dejlige mennesker som gjorde min dag virkelig god!

imageimage

Da jeg kommer ud i terminalen efter den hårdeste flyvning ever, siger min supervisor at der vist står nogle derhenne til mig. Jeg kigger op, og her står mine venner. Klokken 02:00 om natten. Med balloner og fødselsdagssang. De havde seriøst ventet næsten to timer på mig, fordi flyet var forsinket. Det havde jeg ikke regnet med. Fik ikke taget et billede, men hold op hvor var de søde. De lykønskede mig, og vi fik sludret lidt, inden turen gik hjem for at sove.

På selve fødseldagen havde jeg lavet planer med Hans Jacob. Vi skulle forkæle os selv. Jeg havde nemlig fået et godt tilbud på tandblegning, og det skulle vi selvfølgelig prøve. Afsted hvor det gik, og da vi endelig var færdige, tog vi i badeland ude på palmen. Hotellet Atlantis har nemlig et stort badeland, og de lukker folk med fødselsdag, gratis ind. Det var ualmindeligt varmt, og når vandet ikke er nedkølet, bliver det bare endnu mere varmt.

Min gode veninde Natasha har fødselsdag samme dag som mig, så vi havde planlagt en middag om aftenen. Vi skulle på hotellet Fairmont The Palm for at spise. getlstd-property-photo

Vi spiste en virkelig lækker middag, jeg blev overrasket med gaver og vi fejrede os selv med alt hvad der dertil tilhører. Albert min ven havde lige fået sin bil, så han hentede mig selvfølgelig hjemme så jeg ikke skulle med offentlig tranport. Sikken en gentleman! Haha :-)