Australien - New Zealand //

Undskyld / BANGKOK!

(Dette indlæg er skrevet på iPhone, så der er helt sikkert en del tastefejl)…

først – UNDSKYLD! Har ikke skrevet længe, og det er der mange årsager til. En af dem, er at min bedste ven hjemmefra, har besøgt mig i Dubai. Så tiden er blevet brugt sammen med ham, i stedet for på bloggen. Men nu skal vi igang igen!

For et par uger siden, havde jeg flyvningen Dubai – Bangkok – Hong Kong – Bangkok – Dubai.

Det er 5 dage, hvor vi først flyver turen til Bangkok. Det tager kun lidt over 6 timer, flyet var helt fyldt og vi føj i A380 maskinen. Gæsterne er alle vildt søde, og alle meget spændt på at skulle flyve. Selvfølgelig var der også en del turister, og jeg fandt flere danske familier ombord, som alle skulle på ferie i varmen. Faktisk var det første gang jeg har set danskere ombord på mine flyvninger, så lidt hjemve fik man da.

Jeg ankom til hotellet i Silum bydelen i Bangkok, først på eftermiddagen. Alle var ret trætte, men jeg aftalte med to af pigerne, at vi skulle mødes kl.17:00 til en gåtur. De mødte aldrig op, for de var simpelthen faldet i søvn. Men jeg trodsede regnen og tog afsted alene.

Jeg havde forhørt mig lidt i receptionen og på Google, så jeg havde besluttet mig for at tage SkyTrain hen til MBK markedet. Det er et gigantisk indendørs marked, med tusindvis af butikker, som sælger alt i hele verden. Men primært kopier!

Jeg vadede rundt i flere timer, men var simpelthen så træt at jeg slet ikke orkede at købe noget! Ved siden af dette center, ligger et andet. Det er helt nyt, flot og meget luksus, så det var en stor omvæltning fra det store kopi center. Men jeg kiggede lidt der også, inden jeg besluttede mig for at tage hjem i seng. image

Næste morgen skulle vi nemlig videre på vores tur. Turen skulle gå til Hong Kong, og det skulle blot være en turnaround. Altså, ud of hjem samme dag – men denne gang ud fra Bangkok. Flyet var igen fyldt begge veje, og både de kinesiske og thailandske lokale, var helt vilde med både flyet og personalet ombord. De optog videoer og facetimede hjem med billeder af personalet ombord og hvor flot flyet var, og jeg havde det virkelig sjovt med at snakke med dem alle sammen. Turen tog ca 3 timer hver vej, og i Hong Kong fik vi 3 timers pause, hvor vi kunne vælge at blive ombord og sove, eller tage ind i lufthavns loungen og spise. Alle tog i loungen, fik lidt mad og fik handlet tax free.

Vi ankom til Bangkok sent om aftenen, og jeh bestilte straks lidt mad fra roomservice, og faldte i søvn. Faktisk da maden kom, INDEN jeg nåede at spise. Vågnede op midt om natten, i frygt for at hele min suppe skulle være udover hele sengen. Men den stod fint på Bakken stadig. Lidt tosset når man tænker på hvor uroligt jeg sover normalt..

Næste morgen mødtes jeg med pigerne, og vi skulle på tur! Vi anede ikke rigtigt hvor vi skulle tage hen, men vi besluttede os for at finde en taxi. På vej til vejen, mødte vi en meget gammel. Mindst 65 år vil jeg skyde på. Han forklarede at man altså ikke bare kunne stoppe en taxi, og spurgte hvor vi skulle hen. Vi sagde at vi ikke rigtigt vidste det, men så fik han en ide. Han var nemlig på vej til kanalen nede ved havnen, for at tage en longtail båd til sygehuset, hvor hans kone lå. Hun havde nemlig født hans førstefødte baby! Troede det var løgn fordi han var så gammel, men den var sgu god nok. Han foreslog at vi tog med til havnen, og herfra tog en båd rundt i kanalen, for at slutte i havn i Chinatown.. Vi tog chancen, og fulgte efter. Hele vejen forklarede han, på sit gebrokne engelsk, en helt del om thailand og området vi gik i.

Endelig fremme ved havnen, fik vi sagt farvel og held og lykke, og fået ombord på vores båd. Vi fik vores helt egen båd, og så gik turen ellers afsted. Vi blev sejlet rundt i kanalen hvor vi så de fine templer, havnene og de små træhuse helt ned til vandet, hvor folk faktisk boede i. Virkelig en god oplevelse, og vi sejlede i ca en time. Pigerne var ikke helt trygge, for både var ikke lide i den bedste stand. Men i havn kom vi – denne gang i Chinatown.

imageimageimageimage

Her gik vi rundt og kiggede området, handlede lidt, hvorefter vi tog en frokost omkring hotellet. Selvfølgelig lokal thai. Pigerne ville shoppe mere, og jeg havde jo været i MBK markedet dagen forinden, så jeg forslog at vi tog dertil igen… Ind bag i en tuktuk med os, og afsted med os. Vi brugte hele resten af dagen her, hvor specielt pigerne fik shoppet løs. Tilbage på hotellet fik jeg en times massage, en lille lur og så var det ellers tid til en natflyvning hjem til Dubai.

Jeg er blevet helt forelsket i Bangkok. Byen har en Vibe jeg ikke har fundet andre steder, og jeg er vild med det! Og så er det et billigt sted at opholde sig – og det hjælper jo på det hele! :)

Jeg føler mig så heldig hver dag. Tænk at jeg får alle de her oplevelser. Den mand på vej til hospitalet og hans nyfødte, havde aldrig fortsæt os om den lille båd i havnen, hvis ikke jeg var taget til jobsamtale i første omgang i København, bestået 2 måneders hård træning, fået en flyvning og tilfældigvis gået på den vej, på netop det tidspunkt.. Jeg er så taknemmelig! ❤️